The life of a teacher - Reisverslag uit Sal Rei, Kaap Verdië van Tine B. - WaarBenJij.nu The life of a teacher - Reisverslag uit Sal Rei, Kaap Verdië van Tine B. - WaarBenJij.nu

The life of a teacher

Door: Tine

Blijf op de hoogte en volg Tine

14 Mei 2012 | Kaap Verdië, Sal Rei

De stage is bij iedereen hier volop bezig en dat wil dus zeggen - weinig tijd!
's Morgens moet ik altijd lesgeven en in de namiddag lessen voorbereiden voor de volgende dag(en). Dan komen er ook nog eens wat verslagen voor Lessius en wat vrijwilligerswerk bij en de week zit snel gevuld!
Dan ben ik blij dat het weekend is :)

De stage verloopt goed en de leerlingen beginnen mij al goed te kennen. In 't begin was het toch allemaal nog een beetje spannend en onwennig maar nu voel ik mij echt helemaal thuis op de secundaire school. 's Morgens word ik door iedereen begroet en ook als ik naar huis wandel, moet ik goed opletten dat ik niemand voorbij wandel :)
Vorige week heb ik de laatste lessen gegeven aan mijn 5 klassen waar ik een goeie 3 weken bij heb gestaan. Allemaal 5e en 6e jaars, wat ik dus helemaal niet gewoon ben! Normaal mag ik in België maar tot en met het 4e middelbaar lesgeven. Maar hier kan alles :) en da's ook wel leuk, zo heb ik weer een nieuwe uitdaging!
En ik moet zeggen, de leeftijd van de leerlingen bevalt mij ook wel! Ze zijn veel rustiger en de lessen verlopen ook kalmer. Je kan meer doen met oudere leerlingen natuurlijk.

Het grappig is dan ook dat ik hen vaak tegenkwam in het weekend op één of ander feestje :) soms wel een beetje raar maar uiteindelijk wel leuk want ze kwamen allemaal uitgebreid hallo zeggen! Als ik hen dan maandagochtend vroeg of ze een leuk weekend gehad hadden, moesten ze al lachen :)
Ik zeg het, 't is echt heel leuk geweest al!

Vanaf deze week sta ik bij een andere leerkracht en geef ik les in het 9e (of bij ons het 3e middelbaar). Dat zal weer een hele nieuwe ervaring worden, ik ben benieuwd!

Dit weekend hebben we spijtig genoeg afscheid moeten nemen van Robby en Célia. Zij waren er van in het begin (of toch bijna) al bij en waren echt goeie vrienden geworden. 't was dan ook met veel spijt in het hart dat we ze moesten laten vertrekken.
't is hier helemaal anders zonder hen en 't zal een hele aanpassing worden..

Vandaag hebben we een mindere dag qua weer maar de voorbije dagen is 't echt al schitterend weer geweest. 't wordt hier ook alsmaar warmer! Dat gaat hier nog bakken worden de laatste dagen denk ik :) en daar zullen we dan nog volop van genieten ;)

Até proxima!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kaap Verdië, Sal Rei

Boa Vista!

Recente Reisverslagen:

14 Mei 2012

The life of a teacher

22 April 2012

A professora de francês!

31 Maart 2012

Back in Boa Vista!

28 Maart 2012

I'm leaving on a jetplane..!

13 Maart 2012

Big city life
Tine

Actief sinds 14 Dec. 2011
Verslag gelezen: 1998
Totaal aantal bezoekers 13919

Voorgaande reizen:

01 Februari 2012 - 09 Juni 2012

Boa Vista!

Landen bezocht: