I'm leaving on a jetplane..! - Reisverslag uit Praia, Kaap Verdië van Tine B. - WaarBenJij.nu I'm leaving on a jetplane..! - Reisverslag uit Praia, Kaap Verdië van Tine B. - WaarBenJij.nu

I'm leaving on a jetplane..!

Door: Tine

Blijf op de hoogte en volg Tine

28 Maart 2012 | Kaap Verdië, Praia

Woeps, mijn blog precies een tijdje uit het oog verloren! :) ik zal de voorbije maand even kort schetsen..!

Vandaag gaan we terug naar Boa Vista! Onze maand op de universiteit zit erop. Wannes en Sam trekken voor een weekje naar Fogo, nog een ander eiland van Kaapverdië. Isabelle en ik keren al terug naar Boa Vista, omdat er ook vrienden en familie op bezoek komen nu :)

Elke week zijn we braaf naar alle lessen geweest, de ene al wat interessanter dan de andere. Overdag bleven we dan vaak op de universiteit als we springuren hadden om daar wat voor school te werken.
Ons Portugees is wel al wat gebeterd door de extra oefeningen en doordat we in de lessen alles moesten gezegd krijgen. Maar 't is nog niet optimaal hoor :)

In onze vrije tijd hebben we hier de buurt ook een beetje verkend. Zo zijn we een 'berg' gaan beklimmen waar we altijd voorbij reden als we naar de universiteit moesten. Blijkbaar was dit wel privé-terrein van één of andere Italiaanse firma. Maar, Suaila kende iemand die daar werkt en na één telefoontje mochten we boven een kijkje gaan nemen. We vertrokken net na de middag, op het warmste moment van de dag en na ons middageten. Slim hoor :) 't was dubbel zo vermoeiend als anders maar we zijn er geraakt! En 't was zeker de moeite, bekijk de foto's maar eens op facebook! :)

We zijn ook de oude stad hier gaan bezoeken, de Cidade Velha. Dat werd ons heel erg aangeraden door iedereen hier en ook dat was écht wel de moeite! Daar hebben we ook een heuvel beklommen om naar één of ander oud fort te gaan kijken. De uitzichten die we daar kregen waren echt ongelooflijk! Ik heb nog nooit zoiets gezien :) aaaamaaaai! Echt de moeite! Ook die foto's vind je terug op facebook ;) dat is wat makkelijker om alles op te zetten tegenover hier!

We zijn hier ook andere delen van de stad gaan verkennen, zoals het Plateau. Daar vind je gebouwen terug zoals het gerechtshof enzo.. En daar kan je ook wel eens goed gaan shoppen ;) Isabelle heeft haar eens goed laten gaan daar, haha! Ik heb één kleedje gekocht, dus ik heb mij nog goed gedragen :) je vindt er wel 1001 dezelfde winkels, allemaal van Chinezen! En die hebben dus ook allemaal dezelfde dingen, alleen iets anders of in een andere kleur ofzo.. Wel grappig :)

Onze eetgewoonten zijn hier ook wel wat veranderd, ik denk dat ik nog nooit zoveel donuts en hamburgers heb gegeten :D dat gaat tegensteken als we dat niet meer kunnen doen in Boa Vista! Ze hebben hier ook echt goeie chocolade, mmm! Dat heeft het ook wel gedaan!
En lekkere, verse, fruitsla! En versgeperst appelsiensap! En goedkope cocktails! :)))

't was echt aanpassen en we hebben ons wel eens zwaar geërgerd.. Maar ik was echt heel blij dat we hier met ons 4 zaten, onze kaartspelletjes en lachbuien hebben het weer gemaakt :)

In Boa Vista hebben we nog eerst paasvakantie en dan beginnen we met de stage! Dan is't voor echt ;) spannend! Maar eerst, genieten van het zonnetje met de mama, mijn tante, mijn 2 nichten en niet te vergeten, Birgit! :)

Até proxima!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kaap Verdië, Praia

Boa Vista!

Recente Reisverslagen:

14 Mei 2012

The life of a teacher

22 April 2012

A professora de francês!

31 Maart 2012

Back in Boa Vista!

28 Maart 2012

I'm leaving on a jetplane..!

13 Maart 2012

Big city life
Tine

Actief sinds 14 Dec. 2011
Verslag gelezen: 263
Totaal aantal bezoekers 13915

Voorgaande reizen:

01 Februari 2012 - 09 Juni 2012

Boa Vista!

Landen bezocht: