A professora de francês! - Reisverslag uit Sal Rei, Kaap Verdië van Tine B. - WaarBenJij.nu A professora de francês! - Reisverslag uit Sal Rei, Kaap Verdië van Tine B. - WaarBenJij.nu

A professora de francês!

Door: Tine

Blijf op de hoogte en volg Tine

22 April 2012 | Kaap Verdië, Sal Rei

Tijd voor een nieuwe update! :)

Ondertussen is onze vakantie helemaal voorbij en is iedereen weer volop aan het werk. Ik heb (spijtig genoeg) weer afscheid genomen van mama en tant'Annie, Ilse en Rike en ook van Birgit. Vanaf nu begint het échte werk..!

Ik heb nog een paar dagen kunnen genieten van zon, zee en strand maar woensdag 18 april was het zover, dan moest ik beginnen lesgeven!
Heel spannend allemaal want ik had weinig tot geen info gekregen. De leerkracht waar ik normaal stage bij moet lopen, is zelf afwezig. Ik had ermee ingestemd om haar lessen over te nemen met als gevolg dat ik nu voor een groot deel alleen (!) voor de klas sta! Daar had ik in 't begin het meeste schrik voor. Brr, vooral omdat ik nu moet lesgeven aan de 5e en 6e (middelbaar) jaars hier! Dat mag ik zelfs niet in België.. Dus dat was best spannend!
De eerste dag wist ik ook helemaal niet in welk lokaal ik moest zijn, dus in mijn beste Portugees (wat dus niet veel voorstelt) heb ik aan iedereen gevraagd waar ik moest zijn :) een andere leerkracht van Frans is even komen checken of alles oké was tussen 2 lessen door, ze zaten wel met mij in! Maar ik heb het overleefd :)
De ene klas was al iets leuker om les aan te geven dan de andere. Maar uiteindelijk doen de leerlingen wel wat ik hen vraag. De motivatie voor Frans is wel ver te zoeken, heel ver..! Maar met veel enthousiasme probeer ik het voor de leerlingen toch leuk te maken.
Ze lachen vooral met mijn Portugees :) als ik iets moet uitleggen, heb ik altijd een Portugese vertaling achter de hand voor wanneer de leerlingen het echt niet begrijpen. Of ik smijt er af en toe een Portugees woord tussen en dat appreciëren de leerlingen wel :)

De voorbije dagen zijn dus al héél druk geweest, in de voormiddag lesgeven en in de namiddag voorbereiden voor de dag erna. Was ik blij dat het weekend was :)

Tijd voor ontspanning! Vrijdag was het Festa doid in de Social Club (een soort van fout feestje). Als je verkleed was, kreeg je een gratis cocktail. Alleen hadden wij niet zoveel zin om ons te verkleden, alleen Wannes en Sam hadden moeite gedaan. En uiteindelijk voor niks :p want ze waren de enige twee die verkleed waren! Haha, wel een heel grappig zicht zo :) wel weer een leuke avond gehad!

Vanmorgen ben ik met Isabelle met de catamaran op whale watching gegaan! Ik was echt benieuwd want we hadden alleen nog maar walvissen gezien van op de kust en dus van heel ver. En we hebben er nu opnieuw gezien, van dichterbij! Maar ik heb geen enkele goeie foto kunnen trekken, stom! Die beesten blijven altijd maar een paar seconden boven en kunnen dan weer lang onder water blijven dus veel hebben we ze niet gezien, 't was vooral veel wachten :)
Maar ondertussen hebben we ook nog andere Belgen ontmoet, oud-studenten van Lessius die onmiddellijk zeiden 'ah jullie zijn die van Lessius!' :)
Toen we terugkeerden naar de haven heb ik wel een walvis zien springen, echt ongelooflijk! Echt een supergroot beest! Maar weer geen foto :(
Maar ben toch blij dat we dat ook eens gezien hebben :)

Morgen wordt er geen les gegeven in Sal Rei want het is 'dia dos professores'! Vanavond is er een etentje in de lagere school en morgen moeten we verzamelen op de Esplanada, helemaal in het wit gekleed! Ik ben benieuwd :) dinsdag begin ik weer met lesgeven, een nieuwe week!

Maar eerst nog wat voorbereiden.. :)

Até proxima!

  • 26 April 2012 - 18:18

    Slagroomtaart:

    Sneller zijn, beuling ;) GEMIS! xxxxxx...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kaap Verdië, Sal Rei

Boa Vista!

Recente Reisverslagen:

14 Mei 2012

The life of a teacher

22 April 2012

A professora de francês!

31 Maart 2012

Back in Boa Vista!

28 Maart 2012

I'm leaving on a jetplane..!

13 Maart 2012

Big city life
Tine

Actief sinds 14 Dec. 2011
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 13911

Voorgaande reizen:

01 Februari 2012 - 09 Juni 2012

Boa Vista!

Landen bezocht: