Big city life - Reisverslag uit Praia, Kaap Verdië van Tine B. - WaarBenJij.nu Big city life - Reisverslag uit Praia, Kaap Verdië van Tine B. - WaarBenJij.nu

Big city life

Door: Tine

Blijf op de hoogte en volg Tine

13 Maart 2012 | Kaap Verdië, Praia

Ondertussen zijn we al weer een tijdje verder en zitten we al een dikke week in Praia.
We zijn het leventje hier ook al weer gewoon, we moeten hier elke dag naar de universiteit om lessen te volgen.

In de eerste week verliepen de lessen niet altijd zoals het moest, we stonden vaak een halfuur te wachten aan het lokaal om dan te vernemen dat het toch geen les was..
Maar nu hebben we toch al enkele lessen achter de rug. De lessen zelf zijn heel vermoeiend, je moet echt heel geconcentreerd luisteren om dan de voorbije zinnen te kunnen vertalen. Maar ondertussen is de les ook al weer 5 minuten verder en heb je een deel gemist, heel frustrerend soms!
Sommige leerkrachten doen heel erg hun best om traag en duidelijk te spreken, dat helpt wel goed :)

Onze leerkracht Portugees wil ons ook elke week bijles geven, na onze lessen op woensdag. Dat is suuupergoed natuurlijk, zo gaan we het wel echt goed leren denk ik :)
Want de lessen Portugees hier zijn wel echt moeilijk. De leerlingen hebben natuurlijk ook al een heel semester achter de rug en staan al veel verder dan wij.

Vanmorgen hadden we les 'Acção educativa'. De les ging over de verschillende factoren die invloed kunnen hebben op hoe er wordt lesgegeven.
Dat was echt een hele goeie les, ik begreep bijna alles en kon zelfs al eens antwoorden :) dan krijg je toch wat meer moed om de volgende lessen aan te kunnen!
De leerkracht is ook supervriendelijk en legt alles heel duidelijk uit voor ons, dat helpt ook wel veel!

We hebben tegen vrijdag ook al een taak gekregen voor een ander vak! We moeten een presentatie geven over de huidige maatschappij in België. Wel in het Portugees natuurlijk! :) dat wordt nog spannend! Maar we zijn met 4 natuurlijk dus dat zal wel vlot gaan :)

Los van de universiteit, zijn we hier ook al weggeweest, vorige vrijdag!
Alleen Isabelle en ik zijn meegegaan met Suaila, de jongens bleven thuis :) en de zus van Suaila heeft haar voet gebroken dus die kon ook niet mee..
De feestjes beginnen hier allemaal super laat, dat is ook weer een hele aanpassing.
Rond 12u 's nachts zijn we nog iets gaan eten in de stad, in een gezellig restaurantje 'Avis'. Toen we daar waren speelde er net een groepje live-muziek.
Dat was al een heel leuk 'begin' van de avond :)
Daarna zijn we naar een loungebar geweest, waar we een vriend van Suaila hebben ontmoet. Lang zijn we daar niet gebleven. Van daaruit zijn we dan met de auto naar de discotheek gereden.
Die discotheek is eigenlijk bijna vlak over ons appartementje :) dus om terug naar huis te gaan moesten we niet ver stappen ;)
Rond 4u hadden we er toch genoeg van en dan zijn we naar huis gegaan. Maar 't was wel een leuke avond! We hebben weer veel nieuwe mensen leren kennen :)
Vrijdag gaan we weer weg en dan mogen de jongens wel mee :D ik ben eens benieuwd!

Zaterdag was het de verjaardag van de vriend van Suaila. We hadden dan 's avonds een soort van verrassingsfeestje :) Heel grappig allemaal, we hebben dan ook 'Lang zal hij leven' gezongen :)
En dan hebben we taart gegeten! Daarna waren het de Cape Verdian Music Awards op tv :) veel hebben we er niet van begrepen maar was wel eens leuk om te zien!

We kijken hier wel veel tv vind ik :p dat waren we helemaal niet gewoon van in Boa Vista! Maar ondertussen kennen we de soaps al en kunnen we ze meevolgen op tv ;)
We gaan ze nog missen als we weer in Boa Vista zitten! :) Haha!

Ooh, wat ik ook nog moet vertellen! Hier aan de overkant van't straat is een super goeie bakker, die heeft zelfs éclairekes en taartjes enzo!
Mmmm, daar zijn we ondertussen al vaste klant! :) Daar beginnen ze ons al wel te kennen ze! :)

Met ander woorden, we zijn het hier al goed gewoon ;)